Warm & Cosy

 Hallo allemaal,

Ik heb weer wat tijd gehad om te fröbelen.
Deze keer maakte ik cadeaudoosje/kaartjes.
Je kunt er 4 waxinelichtjes in kwijt en 
een tag met bijv een vakje voor een 
cadeaukaart of geld.


Ik gebruikte het papier van de nieuwe lijn 
van Jenine's Mindfull; Warm & Cosy.

Hier de uitleg in foto's


Je start met papier 21-29,5 cm
Je rilt op de lange zijde op 1,5-3,0-7,5-9,0,21,5 cm
Op 13,5 cm zet je een dun potloodlijntje.
Op de korte zijde ril je op 
1,5-3,0-18,5-20 cm
Al de vakjes waar een kruis in staat knip of snijdt je weg.


Dan bepaal je of je doosje horizontaal
of verticaal wordt en zoek een mooi designpapiertje uit.
Snijdt deze op;
15-4,2 cm
15-7,2 cm
15-1,2 cm
3 strookjes van 4,2-1,2 cm

Plak je papiertje van 15-4,2 op de voorkant van je doosje
(ik deed dit met tape op de foto maar kan meteen 
voor het stansen ook geplakt worden)


Kies een stans die past zodat je door
de opening je waxinelichtjes kunt zien.
Haal het door stansmachine (Past door A5)


Dan maak je de gaatjes voor het touwtje 
en aan de voorkant en gaatje voor je sluiting.


Bevestig je rondje voor de sluiting met een splitpen.
En knoop je touwtje vast.
Je kunt het doosje nu dicht plakken op de dunne potloodstreep 
en het flapje van de onderkant.
Plak de strookjes designpapier van 4,2-1,2 en 15-1,2 cm op de zijkanten.

Voor de tag maakte ik een beetje ruimte
door strookjes zoals op de foto op te plakken.
Bepaal hoe je je hoek wilt en knip deze nog af.
Met het designpapier van 15-7,2 kun je deze beplakken.




Nu kun je ze verder pimpen met stansjes en stempels.
Ik vind het papier nu mooi genoeg dus laat het hier bij.
Ik stempel nog een tekst op het label
als ik weet voor welke gelegenheid ik 
iemand deze creaties cadeau ga doen.

Bedankt weer voor het bezoeken van mijn blog
en veel fröbelplezier.






Reacties

  1. Wat heb je dat mooi gemaakt Susan. Leuk met die extra pocket voor een tag. Dank je wel voor de duidelijke beschrijving. Als ik dit maak link ik naar jouw post ;)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten